Tak tahu nak prepare apa untuk UJIAN PSIKOMETRIK? Tahu tak gagal Ujian Psikometrik boleh menyebabkan anda gagal jawat jawatan yang didamkan.

Usah risau. Kami tahu bagaimana untuk anda LULUS. Nak tak?

Untuk kemasukan perkhidmatan awam terkini, calon diwajibkan menduduki Ujian PSIKOMETRIK. Jika sebelum ini ianya lebih dinamakan penilaian SAHSIAH dan MINAT, tapi kini dalam skop yang lebih terarah.

Penilaian ini sebenarnya adalah tambahan kepada peperiksaan yang mengukur kekuatan minda, ingatan dan kefahaman terhadap ilmu. Psikometrik pula lebih kepada instrumen untuk mengukur pola-pola tabiat dan tingkah laku seseorang.

Ianya penting untuk pihak kerajaan memilih mereka yang layak untuk jawatan tertentu.

Tetapi bagi calon, ianya lebih menekan. Calon tak kisah jawatan apa kan? Kita nak kerja. Nak ada gaji. Tak best pulak bila diuji macam ni..

Portal Ujian Psikometrik faham semua tu.

Kita dah bersama calon sejak tahun 2008/09. Kita faham impian calon nak jawat jawatan kerajaan. Nak bantu diri, nak bantu keluarga. Untuk yang baru nak kerja, anda ada keperluan yang lebih untuk berkahwin, untuk keluarga. Kan?

Jadi tips penting supaya anda tak sangkut dalam ujian PSIKOMETRIK adalah;

TONJOLKAN NILAI POSTIF ANDA & SEMBUNYIKAN NILAI NEGATIF ANDA!

Senang tak? Kena faham, ujian ini mengukur dimensi berkaitan aptitud minda, kecenderungan minat dan tret personaliti.

Susah nak terang semua. Rasnaya lebih mudah kalau anda buat LATIH TUBI jawab soalan-soalan yang biasa di tanya dalam ujian ini. Kami dah kumpulkan semua maklumat yang anda kena tahu;

  1. Tip jawab soalan ujian Psikometrik
  2. Contoh soalan Ujian Psikometrik SPA
  3. Cara jawab soalan supaya tak tersasar
  4. Perangkap-perangkap PSIKOMETRIK
  5. Apa yang bakal menggagalkan PSIKOMETRIK anda

Sebenarnya ujian PSIKOMETRIK ini antara ujian penting untuk menyingkirkan calon. Anda pun tahu kan yang anda ada ramai pesaing. Calon dari seluruh negara berebut jawatan dengan anda. Kekosongan jawatan yang tak banyak memerlukan pihak suruhanjaya menyingkirkan calon dengan ujian-ujian penilaian.

Ianya sesuatu yang bagus untuk pastikan yang betul-betul layak sahaja terpilih. Tapi agak malang untuk yang ambil sambil lewa ujian ini dan gagal. Padahal beliau (ANDA!) layak untuk lulus.

Lihat data ini, ratusan ribu GAGAL setiap tahun…

Data Gagal

Mereka gagal bukan sebab tak bijak. Tapi antara yang menyumbang kepada kegagalan ini adalah..

AMBIL MUDAH, BUAT SAMBIL LEWA

Tak ada kesungguhan. Tak buat persediaan yang betul. Tak nak luang masa khusus untuk studi. Tapi itu bukan anda. Anda dah luang masa cari rujukan dan sampai ke laman ini kan?

IZINKAN Portal Ujian Psikometrik bantu anda

Portal Ujian Psikometrik dah bantu calon sejak tahun 2008/09. Kita ada pengalaman ini dan pengalaman bagaimana untuk calon lulus ada dalam pengetahuan pengalaman ini.

Ribuan calon dha lulus dan kini masa untuk anda pula! Rujukan PSIKOMETRIK ini khusus untyuk ujian tahun ini dan khusus untuk anda.

Panduan Soalan Ujian Psikometrik

Tempah Panduan Ujian Psikometrik SPA

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

PANDUAN UJIAN PSIKOMETRIK

[Versi Updated & Terkini Sesi 2019]
Daftar Percuma Nama & Email Anda di Bawah Ke Dalam Sistem Kami Untuk Mendapatkan Hebahan Jualan Panduan Peperiksaan Ujian Psikometrik Jawatan Kerajaan. Hebahan Jualan Hanya Akan dilakukan terus ke email calon yang mendaftar sahaja.
Pendaftaran adalah PERCUMA. Anda akan didaftarkan ke dalam sistem mailing kami. Pastikan periksa email anda selepas mendaftar.
Contoh Soalan Psikometrik
close-link